Hjelpeside for administratorer på Sortere

Alle selskap har egne brukere på admin.sortere.no for å vedlikeholde egen informasjon. Trenger du ny bruker? Send en e-post til post@sortere.no.

Generelt anbefaler vi at administratorer tar en gjennomgang og revisjon av egen informasjon minst to gang i året, gjerne tidlig januar i forbindelse med årsskifte og rett før eller rett etter sommerferien. Når informasjon først er lagt inn, er det ofte kun behov for å oppdatere informasjon i forbindelse med strukturelle endringer, for eksempel nye avfallsordninger, endring i hentehyppighet eller nye/fjernede returpunkter. 

LOOP vedlikeholder all nasjonal informasjon. Dette er fellesinformasjon og dermed ikke tilgjengelig for renovasjonsselskapene å endre. Er det noe du savner eller ser behov for å endre, ta kontakt med oss på post@sortere.no.

Pålogging og brukere

Informasjon om dere

Kartpunkter/leveringssteder

Avfallsordninger

Sorteringer

MERK: Dere trenger ikke legge inn lokal sortering når sorteringen deres er lik den nasjonale.

Lokal tilleggsinformasjon

Lokal informasjon om tekstiler

Legg inn egne avfallsordninger for klær og tekstiler, enten som returpunktordning eller henteordning. Returpunktordning benyttes hvis tekstiler leveres på gjenvinningsstasjoner. Nedenfor finner du våre forslag til tekster.

Oppdater med Excel

System-til-system-import

Oppdateringen av admin.sortere.no kan også automatiseres ved hjelp av et skript som snakker direkte med Sortere Admin APIet.

Eksempel på hvordan Sortere søkefelt kan brukes på egne sider