Vellykket workshop om Kampanjen 2014

Onsdag 16. oktober ble det arrangert workshop i forbindelse med kampanjen 2014. I den anledning troppet rundt femti nysgjerrige medlemmer i Avfall Norge og representanter for returselskapene, opp på Forsvarets flysamling på Gardermoen.

-Slike arrangementer gir oss en gylden mulighet til å kunne enes om forslag som kommer alle til gode, forteller prosjektleder for kampanjen, Marianne Holen. Hun legger til at et godt samarbeid med kommuner og renovasjonsselskap er helt nødvendig for å kunne nå ut best mulig nasjonalt og lokalt.

Kampanjen tar form

Omkranset av gamle militærfly presenterte Reklamebyrået Try sin idé til kampanjen. De la blant annet frem skisse til en reklamefilm som skal sendes på TV i kampanjeperioden. Reklamefilmen kan settes opp på lokale kinoer for de som ønsker det. I tillegg ble det vist konkrete forslag til plakater, webbannere og annet grafisk materiell. Ideen om et felles stunt i kampanjeperioden skapte også stort engasjement blant deltakerne.

LOOP, på sin side, presenterte kampanjesiden hvor alt materiell vil være tilgjengelig. Det meste av dette kan tilpasses lokalt bruk. I tillegg ligger mye nyttig stoff tilgjengelig i verktøykassen på LOOP sine sider. Verktøykassen vil oppdateres fortløpende både før og under kampanjen, og her vil du finne blant annet bilder, faktaartikler, statistikk og fun facts.

Alt i alt førte workshopen til mange verdifulle innspill som LOOP og Try vil ta med seg videre i kampanjearbeidet.

Meld deg på nyhetsbrevet til kampanjen her.

RELATERTE LENKER