Logoen til Infinitum

Resirk er nå Infinitum

Etter 15 år som Norsk Resirk, bytter panteselskapet nå ut både navn og logo. Målet er likevel det samme som før – å få oss til å pante absolutt alle flasker og bokser. Det har en verdi.

Navnet Infinitum og den nye logoen er inspirert av det uendelige antall ganger flasker og bokser kan gjenvinnes i pantesystemet, uten å miste sine egenskaper. Direktør for informasjon og marked i Infinitum, Randi Haavik Varberg, håper deres nye profil vil inspirere og motivere enda flere til å pante mer.

– Å pante har en verdi, ikke bare i kroner og øre, men også for samfunnet og miljøet. Vi vil fortelle at det derfor er miljøvennlig å pante og at det er viktig å pante hver eneste boks og flaske, forteller Varberg.

Illustrerer evig liv

Det er byråene Geelmuyden Kiese og Anti som har utviklet ny profil, i samarbeid med Infinitum. Kreativ leder og partner i Anti, Kjetil Wold, forteller at de ville lage en ren logo som var enkel og forstå, samtidig som den illustrerte kompleksiteten i gjenvinningsprosessen.

– Vi er veldig fornøyd med resultatet og vi håper selvfølgelig at den nye profilen faller i smak også hos alle som deltar i den store pantedugnaden, sier Wold.

Verdensmestere i panting

Panteordningen har eksistert i Norge i omtrent 100 år, og for mange har det å pante flasker og bokser blitt en naturlig del av hverdagen. Likevel kan vi fortsatt bli bedre.

– Nordmenn er faktisk verdensmestere når det kommer til panting. Det er en tittel vi kan være veldig stolte av. Men vi mener at vi kan bli enda bedre, og gir oss ikke før absolutt alt pantes. Det skylder vi de som kommer etter oss, sier Haavik Varberg.

Pant alt, det har en verdi

Infinitum vil i årene fremover jobbe for at vi panter absolutt alt – det har en verdi.

– Vår viktigste oppgave fremover blir å informere allerede flinke og engasjerte forbrukere om hvor mye panting har å si for miljøet, og at hver eneste flaske teller, avslutter Varberg.

 

Artikkelen er skrevet av Tur Retur i samarbeid med Infinitum.