Kampanjefilmen hedres i USA

USA har fått øynene opp for resirkulering – i alle fall når det gjelder reklamefilmer. I en artikkel av VICE Magazine blir kampanjefilmen omtalt som den beste resirkuleringsfilmen noensinne.

Det er det amerikanske magasinet VICE som står bak artikkelen “Here are some of the best ads of 2014 you haven´t seen”. Midt blant forvokste katter, biljakter, og rørende far-sønn-forhold, finner vi kampanjefilmen med følgende omtale: “It is the best recycling commercial ever made. Period.”

– Vi vil jo få spredd budskapet mest mulig, så det at reklamefilmen slår an i USA er veldig gode nyheter, sier en stolt daglig leder i LOOP, Marianne Holen.

Kampanjefilmen er laget av reklamebyrået Try/Apt og produksjonsselskapet Bacon.

Neste steg i kampanjen

Det er også mange andre spennende ting som skjer på kampanje-fronten for tiden. 24. mai er det klart for Høyt Hår-dagen, hvor vi håper å sette en støkk i folk over hele landet.

Ideen for stuntet er at en gruppe mennesker skal overraske med høyt hår, dans, musikk og kampanje t-skjorter på steder der store folkemengder oppholder seg. Dette kan bli veldig morsomt, og ikke minst generere mye mediaoppmerksomhet!

Les mer om stuntet her og her.