Grønt Punkt og sortere.no med ny reklamefilm

Grønt Punkt viderefører sin kampanje “We can do more” i 2013, etter gode erfaringer fra 2012. Undersøkelser viser at begeistringen for kildesortering har økt, men at miljøkunnskapen ikke har økt tilsvarende. Kampanjen utvides derfor med fire nye budskap, hvor informasjon om sortere.no er ett av dem.

-En måling i januar 2013 viste at kampanjen godt kan kjøres i et år til, sier Kari-Lill Ljøstad, kommunikasjonssjef i Grønt Punkt Norge. Hun forteller at kampanjefilmen med Didrik Solli-Tangen scoret langt over gjennomsnittet på reklamebarometeret til Dagens Næringsliv, og at den er sett av over 140 000 på You Tube.

Fire nye budskap

Fire nye budskap skal altså komplementere det opprinnelige budskapet, i form av animasjonsfilmer og annonser. Filmene har allerede begynt å gå på tv, men sortere.no-filmen vil i hovedsak gå til høsten. Annonsene står på trykk i 40 regionale og lokale aviser, med kommuner og interkommunale selskaper som med-annonsører.

sortere annonse

-Vi synes “We can do more”-kampanjen er annerledes og morsom, og er glade for at sortere.no blir fremhevet på denne måten, sier prosjektleder Hildegunn B. Iversen i LOOP. Hun håper at sortere.no kan nå fram til nye målgrupper gjennom annonseringen og gleder seg til å følge med på besøksstatistikken.

-Vi er ganske trygge på at en slik profilering vil føre til økt trafikk til sortere.no. I annonsene oppfordres folk direkte til å finne sin lokale returordning på sortere.no, forklarer Hildegunn.

 

Hip house på VG-lista

I sommer får kampanjen et mer ungdommelig preg når Grønt Punkt samarbeider med VG-lista. Det er skrevet en ny hip house-versjon av “We can do more”, samt laget en musikkvideo. Denne skal framføres som en flash mob i forkant av konsertene.

RELATERTE LENKER